Informatii ISO 9001  

 

Generalitati


ISO (International Organisation for Standardisation) este cel mai mare elaborator de standardedin lume. Este o organizatie non-guvernamentala, cu sediul central in Geneva si avand ca membre institute din 157 de tari.

ISO 9001:2000 este o parte a familiei de standarde ISO 9000. Traducerea in limba romana a acestor standarde au adaugat doua abrevieri: SR (standard roman) EN (european) dupa cum urmeaza:
SR EN ISO 9001:2001 - "Sisteme de Management al Calitatii. Cerinte"
SR EN ISO 9000:2006 - "Sisteme de Management al Calitatii. Principii fundamentale si vocabular"
SR EN ISO 9004:2001 - "Sisteme de Management al Calitatii. Linii directoare pentru imbunatatirea calitatii"
SR EN ISO 19011:2003 - "Ghid pentru auditarea Sistemelor de Management al Calitatii si/sau de Mediu
"

SR EN ISO 9001:2001 specifica cerintele pentru un sistem de managementul calitatii atunci cand o organizatie are nevoie sa-si demonstreze abilitatea de a furniza produse care satisfac cerintele clientilor si cerintele aplicabile, precum si cresterea satisfactiei clientului. Standardul recunoaste prin cuvantul "produs" inclusiv prestarile de servicii.

Principiile Managementului Calitatii

Aceste principii pot fi folosite de managementul la cel mai înalt nivel, ca un cadru pentru orientarea organizatiei sale în cresterea continua a performantelor.
Cele 8 principii ale managementului calitatii sunt definite în SR EN ISO 9000:2001, “Sisteme ale managementului calitatii – Principii fundamentale si vocabular » :

Principiul 1. Orientarea catre client
Principiul 2. Leadership
Principiul 3. Implicarea personalului
Principiul 4. Abordarea bazata pe proces
Principiul 5. Abordarea managementului ca sistem
Principiul 6. Îmbunatatirea continua
Principiul 7. Abordarea pe baza de fapte în luarea deciziilor
Principiul 8. Relatii reciproc avantajoase cu furnizorul

Aplicarea principiilor managementului calitatii nu numai ca aduce beneficii directe, dar asigura în acelasi timp o contributie semnificativa la managementul costurilor si riscurilor.
Principiul abordarii bazate pe proces este completat cu conceptul P-D-C-A "Plan-Do-Check-Act", respectiv "Planifica-Efectueaza-Verifica-Actioneaza". Acesta ciclu dinamic se aplica proceselor existente din societate, fiind implicit asociat cu planificarea, implementarea, controlul si imbunatatirea continua a tuturor proceselor.



 


 

MCS Consulting
Home | ISO 9001 | ISO 14001 | OHSAS | Cumpara Online Proceduri | Ghiduri implementare | Contact